Річний звіт про діяльність закладу
Звіт директора 2022-2023н.р.
Звіт директора 2021-2022н.р.
Презентація до звіту 2021-2022н.р.
Звіт директора 2020-2021н.р.
Звіт директора 2019-2020 н.р.
Звіт директора школи за 2018-2019 н.р.
Звіт директора школи за 2017-2018 н.р.
Звіт директора про роботу школи за 2016 – 2017 навчальний рік .
1.1. Аналіз роботи школи
Навчально-виховний процес в школі було організовано відповідно до положень Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державних, регіональних та інших чинних законодавчих і нормативних документів у галузі освіти.
Пріоритетними для школи є особистісно орієнтований, компетентнісний підходи, які покликані підготувати особистість, спроможну бути активною, здатною осмислено зберігати, самостійно відтворювати власну життєдіяльність, досягти життєвого успіху.
Освітньо-виховна тема, над якою працював педагогічний колектив школи – «Шляхи реалізації професійної компетентності педагогічного та учнівського колективів на основі використання ефективних технологій у навчально-виховному процесі ,як засіб творчого зростання вчителя та розвитку особистості школяра».
Основні завдання:
- Забезпечення умов для впровадження нових Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти.
- Підвищення якості освіти через модернізацію її змісту, удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників школи.
- Повне охоплення всіх дітей відповідного віку базовою загальною середньою освітою
- Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя з високою національною свідомістю.
Школа забезпечена педагогічними кадрами у повній відповідності з навчальним робочим планом. Плинності кадрів немає.
Загальна кількість педагогічних працівників |
Освітньо-кваліфікаційний рівень педагогічних працівників |
|||||
повна вища (магістр) |
% |
базова вища (бакалавр) |
% |
неповна вища (молодший спеціаліст) |
% |
|
11 |
8 |
72,7 |
2 |
18 |
1 |
9,3 |
Загальна кількість педагогічних працівників |
Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників |
||||||||||
1 категорія |
2 категорія |
спеціаліст |
9 тар. розряд |
8 тар. розряд |
|||||||
кільк. |
% |
кільк. |
% |
кільк |
% |
кільк. |
% |
кільк |
% |
||
11 |
7 |
63,4 |
1 |
9,3 |
2 |
18 |
1 |
9,3 |
- |
- |
Навчальний план школи розроблено на виконання Законів України «Про загальну середню освіту» (зі змінами), «Про освіту», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти» та інших діючих законодавчих документів.
На виконання статей 15, 16, 22, 33 Законів України «Про загальну середню освіту», враховуючи вимоги додержання Державного стандарту загальної середньої освіти, «Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 №732 у 2016/2017 навчальному році учні 1 класу навчалися за індивідуальною формою навчання (5 годин на тиждень на кожного учня).
Інваріантна складова Типових навчальних планів використана в повному обсязі.
При вивченні документації вчителів виявлено, що уроки у календарно-тематичному плані вчителів відповідають навчальній програмі. Кількість навчальних тем, обсяг годин, відведених на їх вивчення, кількість запланованих обов’язкових видів робіт (диктантів, контрольних, практичних, лабораторних тощо) виконано. Обов’язкові види робіт виконані та оформлені в журналі, своєчасно виставлені бали учням.
У 1-4 класах за кількістю годин і змістовно навчальна програма виконана повністю. Кількість письмових і тематичних робіт відповідає вимогам наказу МОН України «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи». Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» та Інструктивно-методичних матеріалів щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист МОН України від 28.01.2014 №1/9-74). Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально у 1класі з усіх предметів інваріантної складової; у 2-4 класах з предметів інваріантної складової: «Сходинки до інформатики», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура».
Поточні класні письмові роботи в 1 класі, класні й домашні роботи в 2 класі виконувалися в робочих зошитах . Перевірні роботи (списування, диктант, тестові завдання, аудіювання, письмові перекази, читання мовчки, мовні тематичні контрольні роботи) учні виконували у зошитах для контрольних робіт, а перевірку навичок читання вголос - на окремих аркушах. Перевіркою контрольних, класних і домашніх письмових робіт з мови та математики встановлено, що роботи оцінювалися вчителями систематично, велася класифікація помилок відповідно до методичних рекомендацій.
Уроки розвитку зв'язного мовлення проводилися систематично:
- у 1-2 класах вони спрямовувалися на розвиток усного мовлення;
-у 3-4 класах - на формування вмінь писати перекази і твори.
Проводилися уроки позакласного читання. Оцінювання навчальних досягнень учнів у 2-4 класах із предметів інваріантної складової виставлялися в балах. Тематичний контроль здійснювався в різних формах: контрольні роботи; тестові завдання; практичні роботи.
Матеріал з усіх предметів вивчався послідовно, кількість годин, відведених на кожну тему, відповідали календарному плануванню.
Перевірка стану виконання навчальних програм з навчальних предметів інваріантної складової робочого навчального плану школи в 5-9 класах виявила, що відставання з цих навчальних дисциплін немає. Програма виконана за змістом та обсягом. Деякі уроки проведені методом ущільнення в зв’язку з тимчасовим призупиненням навчання та святковими днями .
На кінець року було проведено контрольні роботи з базових навчальних дисциплін у 5-9 класах, їхні якісні результати відображено в шкільних журналах, контрольних зошитах, тестових завданнях.
Питання про виконання навчальних планів і програм, проведення контрольних робіт, стан ведення шкільної документації розглядалися на нарадах при директорові та узагальнено наказом по школі .
Робочий навчальний план загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с.Терешпіль виконаний за змістом та в повному обсязі.
Результати подальшого працевлаштування випускників школи 2017року
Випускни ків |
Навчаються |
Праце влашто вані |
Не працевлаштовані |
|||
ЗОШ 10 кл. |
1-2 рівня акредитації |
|
ПТНЗ з сер. освітою |
|||
8 |
- |
4 |
4 |
8 |
0 |
Станом на 01.06.2017 року дітей і підлітків шкільного віку, які не отримують загальної середньої освіти не зафіксовано.
Всього дітей шкільного віку |
Підлягають навчанню |
Не підлягають навчанню |
Навчаються у ЗОШ усіх типів і форм власності |
Не охоплені загальною середньою освітою |
Не охоплені навчанням (класи) |
|||||||||||||
Всього |
Учні спеціальних шкіл-інтернатів |
Учні ПТНЗ |
Інші |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||
48 |
48 |
0 |
48 |
0 |
0 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
00 |
Мережа класів та учнів в них в 2017/2018 навчальному році
Навчальний рік/класи |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
2-9 |
2017/2018 |
- |
4 |
5 |
5 |
6 |
5 |
7 |
6 |
10 |
48 |
На виконання ст. 35 Закону України "Про освіту", ст. 6 Закону України «Про загальну середню освіту», ст. 53 Конституції України, постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 №646 «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.07.2000 №679 «Про організацію виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 №646 «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку», з метою створення умов для отримання повної загальної освіти, щоденного контролю за відвідуванням навчальних занять учнями школи, недопущення пропусків уроків без поважних причин педагогічним колективом проводиться робота з організації контролю за відвідуванням учнями навчальних занять.
Всі класні керівники регулярно вели облік відвідування учнями навчальних занять у книзі обліку відвідування занять, в яку щоденно до першого уроку заносять відомості про відсутніх учнів. Інформація про відсутніх учнів щоденно надавалася до відділу освіти черговим вчителем.
У кожному класному журналі ведеться облік відвідування учнями занять, у яких класні керівники позначають причину відсутності учнів та підтверджують медичними довідками або пояснювальними записками відсутність учнів на уроках. Адміністрація школи перевіряє стан відвідування учнями занять та відповідність обліку відсутності учнів на предметних сторінках класних журналів та на сторінці загального обліку відсутності учнів у школі.
Аналізуючи відвідування навчальних занять учнями 1-9 класів протягом 2016/2017 навчального року, середній показник пропусків уроків по хворобі становить 8,0%, по поважній причині – 1,4% (сімейні обставини, легке недомагання).
У порівнянні з минулим навчальним роком кількість пропусків уроків по хворобі зменшилась на 0,4 відсотки, по поважних причинах - збільшилась на 0,5 відсотки. Найбільше пропусків уроків в учнів Зварич Діана , - 66 дні, Вєнєнцев Роман , Прищепа Ольга. Аналіз роботи за рік свідчить про цілеспрямовану роботу педагогічного колективу щодо поліпшення ситуації з питання відвідування учнями школи та унеможливлення пропусків занять без поважних причин.
Відповідно до Конституції України, Законів України «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», наказу Міністерства освіти і науки України від 27.11.2008 №1078 «Про затвердження заходів, спрямованих на реформування системи фізичного виховання учнів та студентської молоді у навчальних закладах України», спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 15.09.2011 №610/470 «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах» та інших нормативно-правових документів школа забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формує гігієнічні навички та засади здорового життя учнів.
В школі планомірно велася робота щодо збереження та зміцнення здоров'я дітей, формування у них навичок здорового способу життя, складалися листи здоров'я, проводився моніторинг стану здоров'я учнів. Класні керівники постійно проводили години спілкування на теми «Роль здорового способу життя для людини», «Значення фізкультури і спорту для людини». Протягом року проводилися Дні здоров'я, спортивні свята та розваги, лекції з пропаганди здорового способу життя.
Сумлінна робота в школі велася класними керівниками щодо попередження і заборони паління, ведення здорового способу життя. Класні керівники у своїх планах відображали систему роботи в цьому напрямку.
Схема організації класного керівника з охорони життя, здоров'я та інтересів учнів
Класний керівник |
Вивчення вікових і психофізичних особливостей учнів |
Впровадження здорового способу життя |
|
Турбота про охорону здоров'я і безпеку |
|
Дотримання санітарно-гігієнічних норм режиму харчування |
|
Виховання свідомого ставлення до зміцнення здоров'я |
|
Попередження появи шкідливих звичок ( паління, алкоголь, наркотики). |
За результатами поглибленого профілактичного огляду учнів було здійснено розподіл учнів школи за станом здоров’я на групи для занять фізичною культурою.
У школі створено всі умови для забезпечення гарантованого права громадян на здобуття якісної базової загальної середньої освіти, для формування гармонійно розвиненої особистості, збагачення здібностей кожного учня. У 2017/2018 навчальному році планується продовження роботи з вищезазначених напрямів.
На кінець 2016/2017 навчального року стандартом освіти оволоділи учнів, які показали такий рівень навчальних досягнень:
Клас |
Кількість учнів |
Початковий рівень |
Середній рівень |
Достатній рівень |
Високий рівень |
1 |
4 |
- |
- |
- |
- |
2 |
6 |
- |
- |
- |
- |
3 |
5 |
- |
1 |
3 |
1 |
4 |
6 |
- |
2 |
2 |
2 |
1-4 |
17 |
- |
3 |
5 |
3 |
5 |
5 |
- |
4 |
1 |
- |
6 |
8 |
- |
3 |
4 |
1 |
7 |
6 |
- |
2 |
4 |
- |
8 |
10 |
1 |
4 |
5 |
- |
9 |
8 |
- |
4 |
4 |
- |
5-9 |
37 |
1 |
17 |
18 |
1 |
1-9 |
58 |
1 |
20 |
23 |
4 |
З проаналізованих результатів діяльності учнів 3-9 класів за освітніми галузями видно, що школа забезпечує зміст освіти. Коефіцієнт результативності знань учнів на кінець навчального року становить 0,59, коефіцієнт якості - 0,56.
Отже, рівень професійної компетентності вчителя свідчить про якісні знання та їх творчу реалізацію.
Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що педагогічний колектив школи в основному реалізував мету навчання, розвитку та виховання учнів, поставлену на початку навчального року.
У школі створено всі умови для забезпечення гарантованого права громадян на здобуття якісної базової загальної середньої освіти, для формування гармонійно розвиненої особистості, збагачення здібностей кожного учня. Діяльність педагогічного колективу школи в 2016/2017 навчальному році за своїм змістом і результативністю була спрямована на реалізацію мети, поставленої на початку навчального року в справі навчання та виховання підростаючого покоління, а також на реалізацію чітко визначених принципів організації методичної роботи, на основі яких здійснювався системно-культурний підхід вдосконалення особистості вчителя і розвитку його творчого потенціалу. На 2016/2017 навчальний рік наказом по школі «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами в 2016/2017 навчальному році» було визначено напрямки методичної роботи на навчальний рік.
Робота в школі була спрямована на пізнавальну, наукову, аналітико-управлінську діяльність навчального процесу, на ефективність і результативність внутрішкільної методичної роботи. Специфіку діяльності школи визначають такі освітні технології: особистісно-орієнтована система навчання; інтерактивна система навчання.
Аналіз підсумків роботи за 2016/2017 навчальний рік свідчить, що колектив педагогічних працівників у процесі своєї діяльності ефективно працював над реалізацією освітніх завдань, які були сконцентровані в освітньо-виховній темі.
Крім класичних, традиційних форм методичної роботи (лекцій, доповідей), популярними стають такі нестандартні, інтерактивні форми, як «круглі столи», педагогічні діалоги, тренінги, презентації.
З метою надання методичної допомоги педагогічним працівникам школи, у пошуках шляхів розвитку інноваційного потенціалу учнів дирекція школи постійно шукає нові ефективні форми методичної роботи, прагнучи залучати вчителів до активної творчої діяльності. Методична робота в навчальному закладі спланована на діагностичній основі.
У структурі методичної роботи головну роль відіграли методичні об'єднання. В школі працювали такі методичні об'єднання:
Шкільні методичні б’єднання |
Тема, над якою працювали вчителі |
Керівник |
Вчителів початкових класів |
Підвищення якості освіти, оновлення змісту й форми організації навчально-виховного процесу через удосконалення творчої співпраці вчителя і учнів. |
Григориця О.А. |
Класних керівників |
Утвердження вільного громадянина як активного самодостатнього учасника суспільного розвитку. |
Сторожук Г.П. |
|
Діяльність методичних об’єднань спрямована на вирішення наступних завдань:
- впровадження в практику роботи перспективних освітніх технологій та передового педагогічного досвіду з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу;
- забезпечення засвоєння й використання найраціональніших методів і прийомів навчання та виховання школярів;
- постійне підвищення рівня загальнодидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу - обмін досвідом, пропаганда та здійснення нових підходів до організації навчання й виховання;
- забезпечення постійного засвоєння сучасної педагогічної теорії і практики;
створення умов для самоосвіти вчителів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Діяльність шкільних методичних об’єднань було сплановано на основі річного плану роботи школи. Кожне шкільне методичне об’єднання проводило засідання, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих засіданнях методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання так і науково-методичні питання.
Методоб’єднання вчителів початкових класів втілювало в життя концепцію реалізації базових стандартів початкової освіти, вчителі працювати над провідною районною та шкільною темами, впроваджували ідеї особистісного підходу в практичну діяльність кожного вчителя.
Протягом навчального року члени методоб’єднання приймали участь в районних семінарах вчителів початкових класів.
Відбулися, передбачені планом роботи, засідання ШМО, на яких проаналізовано стан навчально-виховної роботи в молодших класах, рівень навченості учнів з базових предметів. Було опрацьовано нормативні документи Міністерства освіти та науки України, обласного управління освіти та районного відділу освіти. Проведено роботу з вивчення норм оцінювання навчальних досягнень учнів за 12-бальною системою в початкових класах.
Вчителі ШМО протягом навчального року показали високий рівень проведення відкритих уроків з української мови та літературного читання.
Протягом навчального року були проведені такі виховні заходи з учнями: «Свято осені», «Матінко рідна, сонечко ясне», свято «Прийди, прийди, Миколаю», математичне свято «Рукавичка», свято «Моя рідна Україна», гра «Найрозумніший».
Методичне об’єднання вчителів початкових класів протягом року розглядали питання:
- Особливості застосування дидактичних ігор на уроках української мови,
- Літературні ігри на уроках читання як засіб літературного розвитку молодших школярів,
- Особливості державної підсумкової атестації учнів 4 класу.
Всі учителі початкової школи регулярно виступали на педагогічних радах школи . Практикувалося нестандартне проведення засідань методичного об’єднання: школа педагогічної майстерності та удосконалення, круглий стіл, методичний ринг
- Технології особистісно-орієнтованого навчання (квітень 2017).
По обміну досвідом вчителями було проведено ряд відкритих уроків: біологія, 7 кл. (жовтень), геометрія, 8 кл. (листопад), математика, 6 кл. (грудень), природознавство, 5 кл. (лютий), фізична культура, 7 кл. (квітень), хімія, 9 кл. (квітень)..
Впродовж року вчителі відвідували районні методичні об’єднання та приймали активну участь у їх проведенні .
Важлива роль в організації методичної роботи належить керівникам шкільних методичних об’єднань. Ними було зібрано матеріали творчих знахідок, атестаційні матеріали, зразки уроків, позакласних заходів, науково-практичних конференцій, матеріали для роботи над методичною темою школи, зібраний передовий педагогічний досвід вчителів школи.
Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів.
Прізвище, ім’я, по батькові вчителя |
Теми з самоосвіти |
|
Вчитель |
Класний керівник |
|
Сторожук Г.П. |
Використання ІКТ на уроках математики та інформатики. |
|
Совінська О.М. |
Формування мовленевих понять у початкових класах. |
Естетичне виховання молодших школярів. |
Кондратюк Г.Я. |
Формування та розвиток навчальних умiнь i навичок eлементами iнтерактивного навчання на уроках історії . |
Виховання культури поведінки учнів. |
Григориця О.А. |
Творчий підхід до формування навичок читання. |
Виховання моральних і духовних якостей школярів. |
Надольна О.П. |
Формування навичок читання, письма, математичних умінь і навичок. |
Виховання культури поведінки учнів |
Паламарчук Н.В. |
Виховання духовності школярів засобами музичного мистецтва. |
Виховання громадянської культури в учнiв. |
Кубишина І.О. |
Використання самостійної роботи на уроках біології як засобу навчання, виховання та розвитку учнів. |
Виховання свідомої дисципліни в учнів класу |
Харкава Н.О. |
Розвиток зв’язного мовлення на уроках української мови та літератури. |
Виховання любові до рідного слова, звичаїв та обрядів. |
Левицький Р.А. |
Виховання інтересу і звички до занять фізичними вправами. |
Технологія проектів як вид сучасних педагогічних технологій |
Гурецька Т.В. |
Розвиток критичного мислення на уроках математики. Формування творчої особистості учня. |
Формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал |
Фургалюк Л.І. |
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках зарубіжної літератури. |
|
Шамрай Ф.С. |
Формування читацьких інтересів та культури читання у школярів. |
|
Протягом року проводилися методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо. З метою загальної теоретичної підготовки педагогічного колективу до впровадження в практику освітньо-виховної теми впродовж року були проведені засідання з питань обґрунтування вибору проблеми, визначення її місця у системі важливих ідей і закономірностей методики викладання предметів.
Кожен керівник методичного підрозділу, ретельно проаналізувавши діяльність шкільного методичного об’єднання, перспективно визначив пріоритети в методичній роботі на наступний навчальний рік, зокрема посилена увага роботі з обдарованими учнями, поширення передового педагогічного досвіду через публікації в фаховій виданнях, узагальнення досвіду в професійний портфоліо вчителя-предметника.
Курсова перепідготовка здійснювалась згідно з перспективним планом.
№ |
ПІП вчителя |
Фах |
Дата проходження курсів |
1. |
Фургалюк Л.І. |
Вчитель зарубіжної літератури |
|
2. |
Сторожук Г.П. |
Заступники директорів школи , які викладають математику та фізику |
Відвідуючи курси, вчителі виконали контрольні роботи, в яких показали високі та добрі результати з методичної та комп’ютерної грамоти. Кожен вчитель звітував про проходження курсів та підготовку атестаційних матеріалів на засіданні шкільних методичних об’єднань. Враховуючи результати, можна зробити висновок, що педагоги школи планомірно підвищують свій кваліфікаційний рівень.
Атестація педагогів школи здійснювалась у 2016/2017 навчальному році також згідно з перспективним планом. У звітному році було атестовано Сторожук Г.П.,заступника директора школи, на відповідність займаній посаді, Григорицю О.А., вчителя початкових класів, на підтвердження першої кваліфікаційної категорії, Совінську О.М.вчителя початкових класів на підтвердження 9 тарифного розряду .
Протягом навчального року вчителями школи було проведено ряд відкритих уроків, які були проведені на високому методичному рівні. Під час проведення цих уроків вчителі використовували групову та індивідуальну форми роботи, ТЗН, інтерактивні методи навчання.
Вивчення стану викладання окремих предметів здійснювалося згідно з перспективним планом. У 2016/2017 навчальному році було вивчено стан викладання історії та природознавства, стан викладання та якість досягнень учнів з предметів художньо – естетичного циклу Викладання всіх предметів проаналізовані та оформлені у вигляді наказів по школі.
На засіданнях педагогічних рад розглядалися питання:
Серпень 2016 року |
Про підсумки роботи школи за 2015-2016 н.р. та завдання на наступний 2016 – 2017 н.р. |
Листопад 2016 року |
Про фахову компетентність учителя , як важливу умову при впровадженні нових Державних стандартів у школі . |
Січень 2017 року |
Про нові прогресивні технології як шлях до формування творчої особистості , життєвих компетентностей учнів |
Березень 2017року |
Про роль психологічної служби у профілактиці суїцидальної поведінки підлітків . |
Квітень 2017 року |
Про концепцію початкової школи |
Перевірка методичної роботи в школі за 2016/2017 навчальний рік засвідчили про те, що особливу увагу педагогічний колектив школи приділяв підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань, системності знань учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів.
Одним з основних напрямків діяльності педагогічного колективу школи є робота по залученню учнів до участі в предметних олімпіадах, різноманітних турнірах та конкурсах. З цією метою вчителі постійно створюють умови щодо реалізації здібностей та творчого потенціалу кожного учня як особистості, підтримують їхні прагнення досягти кращих результатів у порівнянні з тими, які вже вони мають, через поєднання в своїй роботі комплексу методів і прийомів, які активізують творчу пізнавальну діяльність дітей під час уроків і в позаурочний час.
Результатом роботи вчителів стали призери районних предметних олімпіад:
Навчальний рік |
Клас |
Предмет |
Прізвище учасника |
Зайняте місце |
2016/2017 |
8 |
Українська мова та література |
Пададименко Аліна |
3 |
З метою формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань, підтримки творчо обдарованої учнівської молоді, створення умов для збереження й розвитку інтелектуального потенціалу нації, учні школи залучалися до участі у різноманітних турнірах, у Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах:
Назва конкурсу |
Кільк. учасників |
Переможці |
|
|
|||
Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок» |
10 |
Сертифікат «Золотий колосок» - 2 Сертифікат «Срібний колосок» - 8 |
|
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник» |
6 |
Диплом І ступеня – 1 Диплом ІІ ступеня – 3 Диплом ІІІ ступеня – 2 |
|
За підсумками навчального року нагороджено:
- Похвальними грамотами за активну участь в шкільних та районних предметних олімпіадах - 1учень;
- Грамотами за активну участь в шкільних та районних конкурсах - 16учнів
- Грамотами за призові місця в районних спортивних змагання - 8 учнів
Організація проведення спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи в школі протягом 2016/2017 навчального року здійснювалася на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 21.07.2003 №486 «Про Систему організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.10.2003 за №903/8224, спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674 «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», інформаційно-методичного листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти №14.1/10-2574 від 25.07.2013 щодо фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах.
Фізичне виховання спрямоване на формування в учнів ціннісних орієнтацій щодо культури здоров'я і здорового способу життя, виховання потреби та звички регулярно займатися фізичною культурою та спортом, прагнення досягти оптимального рівня особистого здоров'я, фізичного розвитку
Відповідно до статті 5 Закону України «Про загальну середню освіту» одним із важливих завдань сучасної школи є «виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців)».
Реалізація цих завдання вирішувалася шляхом створення в школі безпечних умов навчання, режиму роботи, формування гігієнічних навичок та засад здорового способу життя учнів через організацію оптимального рухового режиму: уроки фізичної культури, фізкультхвилинки, рухливі ігри на перервах, заняття у спортивному гуртку.
На протязі 2016/2017 навчального року учні школи приймали активну участь в шкільній та позакласній спортивно-масовій роботі. Так в кінці вересня у школі відбулися змагання «Веселі старти». В них взяло участь 20 учні з 1-4 класів, в жовтні - змагання з футболу серед 5-9 класів, прийняло участь 16 учнів. В лютому у змаганнях з настільного тенісу взяло участь 18 учнів з 5-9 класів.
Усі шкільні спортивні змагання були частиною загального плану роботи школи і проводилися у відповідності до календарного плану спортивно-масових заходів, затвердженого директором.Змагання проводилися організовано та урочисто, за участю педагогічного колективу, батьків і громадськості. При цьому особливу увагу приділялося питанням безпеки та попередження травматизму дітей.
Крім того учні школи були активними учасниками районних спортивних змагань з футболу.
Система організації шкільної та позашкільної фізкультурно-оздоровчоїроботи школи спрямована на реалізацію Цільової комплексної програми «Фізичне виховання - здоров'я нації», які були направлені на утвердження здорового способу життя як невід’ємного елемента загальної культури особистості, повноцінний фізичний розвиток, формування фізичних здібностей дитини, зміцнення здоров’я, гармонію тіла людини і природи.
За результатами медичного огляду учні були розподілені на основну, спеціальну та підготовчу групи. Усі вони відвідували обов’язкові уроки, але виконували вправи з різними фізичними навантаженнями.
Із метою збереження і зміцнення здоров'я, розвитку фізичних здібностей, підвищення рівня фізичної підготовки традиційним стало проведення : спортивних свят до Дня Збройних сил України та Дня Захисника Вітчизни, Всесвітнього дня здоров’я, змагання з різних видів спорту
Спортивно-масова робота школи у 2016/2017 навчальному році була спрямована на розробку та впровадження в навчально-виховний процес основ здорового способу життя. У школі проводилась цілеспрямована робота щодо формування зацікавленості учнів у заняттях спортом на позитивному емоційному фоні. Фізкультурно-оздоровчі заходи в ході навчального дня завдяки щоденному їх проведенню ефективно впливали на фізичний розвиток дітей і підвищення їх розумової працездатності. Особливе значення мали фізкультурні хвилинки на уроках Важливим фізкультурно-оздоровчим заходом у режимі шкільного дня стало організоване проведення ігор та фізичних вправ на великих перервах.
Протягом 2016/2017 навчального року працював гурток з фізичної культури.
Відповідно до Конституції України, Законів України «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та інших нормативно-правових документів школа забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формує гігієнічні навички та засади здорового життя учнів.
В школі планомірно велася робота щодо збереження та зміцнення здоров'я дітей, формування у них навичок здорового способу життя, складалися листи здоров'я, проводився моніторинг стану здоров'я учнів. Класні керівники постійно проводили години спілкування на теми «Роль здорового способу життя для людини», «Значення фізкультури і спорту для людини». Протягом року проводилися Дні здоров'я, спортивні свята та розваги, лекції з пропаганди здорового способу життя.
Сумлінна робота в школі велася класними керівниками щодо попередження і заборони паління, ведення здорового способу життя. Класні керівники у своїх планах відображали систему роботи в цьому напрямку.
Пільговий контингент школи має на обліку 21 учня. Із них соціальний сирота – 1 учень, діти з багатодітних родин – 10 учнів, діти-інваліди – 1 учень, діти учасників АТО – 5учнів.
В рамках цієї нормативно–правової бази у школі було проведено тематичні ранки, бесіди, тренінги, диспути, книжкові виставки, конкурси тощо.
Діти пільгових категорій приймали в цих заходах найактивнішу участь. Всі діти пільгового контингенту отримали підручники та були охоплені участю в спортивних та предметних гуртках та громадському житті школи . .Сім’ї дітей пільгових категорій відвідала спеціально створена комісія. Члени комісії ретельно познайомилися з умовами проживання кожної дитини, потребами та проблемами цих сімей. В ході обстеження виявили, що в усіх сім’ях є сприятливі умови проживання, відсутні насилля та інші негативні прояви.
Велику увагу колектив приділяє здоров’ю дітей. В школі систематично проводяться медичні огляди, на основі яких оформляються листи здоров’я і ведеться постійне спостереження класними керівниками за фізичним станом кожної дитини.
На Новорічні та Різдвяні свята всі діти отримали подарунки від місцевих спонсорів.
За рахунок коштів місцевої сільської ради всі учні 1-4 класів та діти пільгових категорій були забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням. Організація гарячого харчування учнів у закладі протягом 2016/2017 навчального року здійснювалась на підставі Законів України «Про освіту» (стаття 25), «Про загальну середню освіту» (стаття 22), «Про охорону дитинства» (стаття 5), постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.02 № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів в загальноосвітніх навчальних закладах», постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.04 № 1591 «Про затвердження норм харчування в навчальних та оздоровчих закладах», спільного наказу МОЗ та МОН України від 15.08.06 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах», чинних нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України.
Харчування всіх інших учнів здійснювалось за рахунок батьків відповідно до норм чинного законодавства України. Питання гарячого харчування розглядалося на нарадах при директорі , батьківських зборах , раді школи .
У відповідності з Законами «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про пожежну безпеку», «Про дорожній рух», «Про охорону здоров’я» та іншими нормативними документами з учнями організовано роботу з питань профілактики дитячого травматизму, вивчення правил безпечної життєдіяльності як на уроках, так і в позаурочний час.На підставі виконання Комплексної програми з профілактики дитячого травматизму, наказів МОН України № 300 «Про запровадження курсу «Основи здоров’я » проводиться певна робота з попередження дитячого травматизму.
Здійснюється викладання предмета «Основи здоров’я» (1-9 класи). Зміст предмету «Основи здоров’я» поширений за рахунок бесід, безпосередньо націлений на теми безпеки, що оточують людину у сучасному світі: безпека дорожнього руху, безпека в побуті, екологічна безпека, соціальна безпека.
Класними керівниками проводяться бесіди з учнями за розробленою тематикою з профілактики побутового травматизму; правил поведінки на воді, правила поводження з електро- та газовою апаратурою, ВНП, вогнепальною зброєю, правила профілактики отруєнь.
В школі проводяться додаткові бесіди за фактами нещасних випадків з учнями району та області. Ця робота фіксується в класних журналах.
Вчителі хімії, фізики, біології, трудового навчання, інформатики, фізичної культури перед виконанням лабораторних, практичних робіт, навчальних занять з фізичної культури проводили відповідні інструктажі з техніки безпеки до кожного виду робіт і тільки після цього допускали учнів до виконання зазначених завдань. Про це свідчать записи у журналах обліку навчальних занять та журналах реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці на робочому місці.
Велика увага в школі приділялась вивченню правил дорожнього руху. З метою збереження життя та здоров’я учасників навчально-виховного процесу, посилення відповідальності педагогічних працівників за життя і здоров’я учнів, у школі у вересні, грудні, квітні й травні проходили дні безпечного руху. Під час єдиних днів дорожнього руху було проведено класні години, шкільна вікторина «Знавці дорожнього руху» серед учнів 5-9 класів.
Класні керівники 1-4 класів організували та провели для своїх вихованців цікаві ігри, вікторини на знання правил дорожнього руху.
Класні керівники систематично проводять бесіди з учнями про необхідність дотримання правил дорожнього руху.
Значна увага в школі приділяється пожежній безпеці.
27.04.2017 року було проведено День цивільного захисту. Головну увагу було зосереджено на питаннях виконання плану основних заходів підготовки з цивільного захисту підвищення якості навчання учнів, вміння користуватися індивідуальними засобами захисту, способами захисту від шкідливих впливів у різноманітних надзвичайних ситуаціях, забезпечення готовності до негайного реагування на надзвичайні ситуації техногенного і природного характеру і дій з ліквідації наслідків. Під час Дня цивільного захисту було проведено естафету за основними напрямками з безпеки життєдіяльності.
Було проведено лінійку пам’яті, присвячену загиблим під час Чорнобильської катастрофи, класні години про надзвичайні ситуації.
Організовано роботу з батьками щодо профілактики всіх видів дитячого травматизму. На батьківських зборах класними керівниками неодноразово порушувалися питання з безпеки життєдіяльності дітей, проводилися бесіди з попередження дитячого травматизму вдома і на вулиці. Розглядалися такі питання: «Профілактика грипу», «Прищеплення навичок здорового способу життя батьками», «Попередження дитячого травматизму під час канікул».
Піднімалися питання профілактики грипу, туберкульозу, отруєнь, небезпечних звичок: «Правильний питний режим», «Рослини корисні й небезпечні», «Гриби їстівні й неїстівні», «Лісова аптека», «Народне лікування», «Чим небезпечна наркоманія», «Алкоголь і тютюн шкідливі для дитячого організму», «Обережно – дурман», «Правда про наркотики» та ін. На уроках української мови учнями було написано диктанти за цими темами.
Протягом 2016/2017 навчального року травмованих під час навчально-виховного процесу та побутових травм не було.
Сьогодні, як ніколи, необхідно донести до юного покоління вічні людські цінності, створити середовище духовності й творчості. І тому бібліотека залишається тим місцем, де культуру спілкування, читання і просто загальну культуру зберігають і культивують.
Головне завдання бібліотеки – привчити учнів до систематичного відвідування бібліотеки, роботи з книгою.
Саме масові та групові форми роботи сприяють найбільшому заохоченню до відвідування бібліотеки учнями всіх класів. У школі вже стало традицією проводити масові свята: День учителя, свято святого Миколая, Новий рік, День захисників Вітчизни, Міжнародний жіночий день 8 Березня, посвячення у читачі учнів 1 класу, свято гумору, День Перемоги, ювілеї письменників та поетів, вечори запитань та відповідей.
З метою інформування користувачів про склад фонду бібліотеки у школі постійно проводяться найрізноманітніші види книжкових виставок: постійно діючі – «На допомогу класним керівникам», «Історія рідного краю», «Природа і ми», «У світі цікавого» та інші. До всіх державних свят, подій та літературних ювілеїв також влаштовуються виставки книг, творчих робіт, малюнків та статей за темою.
Цікавою формою роботи популяризації книги є презентація, яка містить комплекс заходів: виступи бібліотекаря, виставки, бібліографічні огляди..
Бібліотечний фонд налічує достатню кількість різноманітної літератури про природу, життя тварин та рослин. З великим інтересом учні приймають участь у різноманітних творчих конкурсах, вікторинах, предметних тижнях і бібліотека при цьому забезпечує їх необхідною літературою.
В 2016/2017 навчальному році бібліотека працювала за напрямками:
- активізація героїко-патріотичного виховання, пробудження інтересу до історичного минулого нашого народу;
- популяризація творів художньої літератури про українсько-визвольний та патріотичний рух на Україні в усі часи.
Протягом навчального року були проведені такі масові заходи:
- оглядів літератури – 2;
- обговорення книг – 2;
- літературні свята – 3.
В 2016/2017 навчальному році шкільна бібліотека забезпечувала навчальний процес всіма необхідними підручниками на 82%, сприяла розвитку рідної мови, набуванням знань з усіх основ наук.
Актуальною проблемою є формування та збереження бібліотечного фонду. В цьому році традиційно проводилася акція «Моя родина – бібліотеці», залучалися спонсори та меценати, які здатні забезпечити новою літературою потреби учнів. Була проведена виставка, присвячена патріотичному вихованню та козацькому руху на Україні, а також приурочена нашим односельцям учасникам АТО.
В кожному класі працювали пости бережливих, які контролювали стан навчальних книг. Проведений підсумковий рейд перевірки стану підручників .В ході перевірки виявлено, що всі учні школи в належному стані зберегли підручники, відремонтували їх і вони є придатні для користування. Найкраще зберегли підручники учні 1-4 ,7,9 класів.
На виконання Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641, ураховуючи концептуальні засади Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів, система виховної роботи школи спрямована на формування громадянина-патріота України, виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції, національної самосвідомісті, налаштованісті на осмислення моральних та культурних цінностей, історії, системи вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності.
Стратегічне завданнямвиховної роботи школи є національно-патріотичне виховання. Воно виокремлено як один з найголовніших напрямів виховної роботи.
В школі системно здійснюється виховання в учнів громадянської позиції; вивчення та популяризацію історії українського козацтва, збереження і пропаганду історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни.
Важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості в школі є виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування нею стає пріоритетними у виховній роботі з дітьми, що впливає на формування учня-громадянина, патріота України.
Протягом 2016/2017 навчального року педагогічним колективом посилено національно-патріотичний характер навчання та виховання, реалізовувалися проекти щодо виховання учнів у дусі патріотичного обов’язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави. У виховній роботі з учнями школи використовувалися кращі традиції та звичаї українського народу, виховна робота була спланована так, щоб допомогти дитині визначити, чим саме її сім’я, школа, вулиця, село найкращі, чому наша країна нам дорога.
Використовуючи основи патріотичного виховання, формуючи в учнів комплекс особистісних якостей та рис характеру, які є основою способу мислення та спонукальною силою повсякденних дій, учинків, поведінки, в школі , проводилися бесіди: «Та земля мила, де мати народила», «У нас одна Батьківщина – наша рідна Україна», година спілкування «Моя рідна Україна», «Ми – єдина сім`я», «Моя земля – земля моїх батьків», круглий стіл «Твоє життя, твій вибір».
Особлива увага приділялася питанню превентивного виховання, яка передбачала впровадження системи підготовчих та профілактичних дій вчителя, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявів асоціальної поведінки.
Для запобігання конфліктам та іншим негативним проявам учнів школи налагоджено взаємодію з поліцією та відділом у справах дітей Хмільницької РДА щодо ефективної профілактики із застосуванням відновних практик.
Важливим в питаннях профілактики дитячої жорстокості та насильства стало проведення сімейного виховання, відродження сімейних цінностей, підвищення ваги виховної функції сім’ї та підняття її авторитету, підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя.
Одним із результатів у згуртуванні та активізації учнівського колективу, в підвищенні активності юних громадян стало залучення учнів волонтерського руху. Так став позитивний досвід участі школярів у посильній допомозі воїнам АТО .
Найважливіше завдань виховної роботи школи є активізація молодіжного руху за здоровий спосіб життя та поширення кращого досвіду з профілактики запобігання негативним проявам серед дітей i молоді, впровадження нових форм «здорового дозвілля». З метою забезпечення охорони довкілля, поліпшення санітарно-екологічного стану мікрорайону школи учні беруть участь у Всесвітній акції «Звільнімо планету від сміття», міській акції «Чисте довкілля» . Під час проведення цих акцій було очищене джерело, упорядкована територія , що прилягає до джерела та подвір'я школи. У ході проведення операції «Деревце», окрім трудового десанту, учні школи проводили еколого-просвітницьку роботу серед батьків та жителів села. Діти випустили листівки, у яких висвітлили, якої шкоди повітряному середовищу завдає спалювання листя в домашньому господарстві ,.були проведені конкурси екологічного плаката «Природа очима дітей», фотоконкурс «Природа і ми», конкурс листівок «Обережно — природа».
Система виховної роботи школи спрямована на створення умов для розвитку творчих здібностей, самореалізації учнів і передбачає формування ціннісних орієнтацій до суспільно значимих видів діяльності.
Учні школи брали активну участь у районних виховних заходах, а саме: районних природоохоронних акціях та операціях : «Джерело» , « Майбутнє лісу у твоїх руках» , Всеукраїнському конкурсі дослідницьких робіт « Водойми нашої місцевості» .Надано матеріали для створення книги « Заповідний фонд Вінниччини» (про спосіб життя бобрів).
Одним із завданнь виховної роботи школи стало активізація молодіжного руху за здоровий спосіб життя та поширення кращого досвіду з профілактики запобігання негативним проявам серед дітей i молоді, впровадження нових форм «здорового дозвілля». У цьому контексті схвальну оцінку від школярів отримав традиційний шкільний фестиваль «Молодь обирає здоров’я» (листопад 2015 року). В ході конкурсної програми учні в оригінальній формі популяризували переваги здорового способу життя в сучасній молодіжній культурі, пропонували нестандартні форми профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу, паління, вживання алкоголю та наркотичних речовин.
Одним із центральних показників дієвості виховної роботи з формування громадянина в школі вважається дотримання законів учнями, уміння узгоджувати свою поведінку із загальновизнаними нормами.
Результатом впровадження виховної системи в школі стало подальше удосконалення системи учнівського самоврядування, участь більшої кількості учнів у позакласній роботі, виявлення обдарованих дітей, розвиток творчих здібностей підлітків, створення умов для самореалізації особистості; ведеться робота по урізноманітненню творчих конкурсів, уточнення критеріїв результативності участі в ній окремих учнів та класних колективів.
Класні керівники протягом року відвідували учнів вдома, проводили бесіди з ними та їх батьками, залучали дітей до позакласної роботи, участі в роботі гуртків та секцій. Проводилося анкетування та тестування дітей, схильних до девіантної поведінки, надані рекомендації для батьків та вчителів щодо роботи з цією категорією дітей. Члени батьківських комітетів брали участь у рейдах з перевірки зайнятості учнів у вечірні години.
Проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики правопорушень та виконання Закону України «Про загальну середню освіту», заслуховувалися звіти та інформації з цих питань на нарадах при директорові , були проведені засідання ради профілактики.
Зв`язок між школою та батьківським колективом відіграв важливу роль у навчально-виховному процесі. Згідно плану роботи школи були проведені загальношкільні, класні батьківські збори, дні відкритих дверей, індивідуальні консультації , проводилися родинні свята, свято Матері. Для батьків класоводами, класними керівниками, вчителями-предметниками проводились відкриті уроки, заходи. У листопаді перевірено роботу з батьками, розглядалося питання про роботу з учнями, що мають низький рівень навчальних досягнень. Тому педагогічному колективу слід в наступному році налагодити більш тісний зв’язок з батьками, активізувати роботу батьківського сектора ради школи, домагатися впливу сільської ради на батьків, діти яких педагогічно занедбані.
Класні керівники проводять певну роботу з батьками щодо даного питання. Так на класних батьківських зборах піднімалися теми «Відповідальність батьків за виховання власних дітей» , «Чи вміємо ми спілкуватись зі своїми дітьми» , «Особливості підліткового віку», «Правове виховання у системі національного вихованні дітей», сімейні свята «В колі дружньої родини».
Пріоритетними в роботі школи із означеної проблеми залишаються :
- упровадження просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних діянь, проведення тижнів правових знань;
- використання інтерактивних педагогічних технологій, зокрема ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, суспільних процесів та процедур, дискусії, робота в малих групах на уроках правознавства та в позакласній діяльності;
- впровадження шкільного самоврядування в начально-виховний процес; ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві, правової культури громадян, утвердження здорового способу життя;
- впровадження нових педагогічних комунікацій між усіма учасниками навчально-виховного процесу;
- перетворення навчального закладу на зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату тощо.
Одним із дієвих способів встановлення безпечного, комфортного середовища у школі, вирішення учнівських конфліктів впроваджувалися методики примирення серед однолітків, які навчають учнів засвоїти навички вирішення конфліктів ненасильницьким шляхом. Саме це дозволяє формувати у школярів навички співпраці, будувати ефективну систему вирішення конфліктних ситуацій у закладі, забезпечувати психологічно здорове середовище в учнівському колективі.
Але в роботі з профілактики правопорушень серед учнів педагогічним працівникам необхідно більше уваги приділяти контролю за відвідуванням занять та залучати дітей та підлітків до шкільних справ, до позакласної роботи. Необхідно глибше вивчати сім’ї дітей, які перебувають у складних життєвих ситуаціях, залучати громадські організації до участі в операції «підліток», активізувати роботу ради профілактики правопорушень серед неповнолітніх.
Матеріально-технічна та навчально-методична база
Наявні класні приміщення та інші приміщення, що задіяні для здійснення навчально-виховного процесу
Приміщення №1 |
Шкільна майстерня |
Комп’ютерний клас |
|
Приміщення №2 |
Класні кімнати для 5-9 класів |
Бібліотека |
|
Кімната пристосована для занять фізичною культурою |
|
Класні кімнати для 1-4 класів |
|
Внутрішній туалет |
|
Приміщення №3 |
Харчоблок. |
Допоміжні приміщення |
Газова котельня |
Сарай |
|
Надвірний туалет |
|
Шахтний колодязь |
|
Подвір’я |
Спортивний майданчик. |
Зона відпочинку |
За підтримки ради школи та піклувальної ради поповнено матеріальну-технічну базу школи. Придбано: - ноутбуки – 1 шт., багатофункціональний принтер; навчальні посібники в таблицях. спортивний інвентар.